w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. 2018 poz. 1055) zapraszamy na kurs Instruktora Turystyki Kwalifikowanej o specjalności turystyka piesza górska skierowany do nauczycieli i pracowników pedagogicznych, prowadzących wycieczki górskie.
TERMIN: 02.-03. marzec 2019r. (sobota-niedziela)
MIEJSCE: Bielsko-Biała
OBSZAR: Beskid Mały
Koszt: 340,00zł/osoba
Szczegóły i program kursu znajdują się tu: https://ttpik.pl/kurs-instruktora-turystyki-kwalifikowanej/33-instruktor-turystyki-kwalifikowanej-turystyka-piesza-gorska
Zgłoszenie na kurs można przesłać poprzez formularz elektroniczny dostępny na stronie: https://ttpik.pl/kursy-i-szkolenia/formularz-zgloszeniowy
Podstawa prawa (Dz.U. 2018 poz. 1055):
Zgodnie z § 9. 1. Dyrektor szkoły wyznacza kierownika i opiekunów wycieczki spośród pracowników pedagogicznych szkoły.
- W zależności od celu i programu wycieczki opiekunem wycieczki może być także osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły, wyznaczona przez dyrektora szkoły.
- W przypadku specjalistycznej wycieczki krajoznawczo-turystycznej, o której mowa w §4 ust. 1 pkt 3, kierownik i opiekunowie wycieczki są obowiązani posiadać udokumentowane przygotowanie zapewniające bezpieczną realizację programu wycieczki.
Specjalistyczna wycieczka krajoznawczo-turystyczna została zdefiniowana w uzasadnieniu do rozporządzenia jako wycieczka turystyki kwalifikowanej, np. wycieczka rowerowa, piesza górska czy spływ kajakowy. Nauczyciele szkół gimnazjalnych do ich wygaszenia stosują „stare” rozporządzenie, gdzie wymagane jest tylko posiadanie uprawnień przez kierownika imprezy turystyki kwalifikowanej. W przypadku pozostałych szkół (podstawowa, średnia) oraz innych placówek oświatowych zastosowanie ma nowe rozporządzenie, czyli kierownik oraz każdy opiekun ma posiadać udokumentowane kwalifikacje – o sposobie udokumentowanie decyduje dyrektor szkoły (placówki).