W systemie eZHP pojawiła się w ostatnim czasie informacja o planowanych zmianach w zasadach korzystania z kont ZHP. Wszystkich instruktorów zachęcamy do uważnego przeczytania wiadomości. O kontach eZHPZwiązek Harcerstwa Polskiego dzięki partnerstwie z firmą Microsoft może korzystać z platformy Microsoft 365 do codziennej komunikacji, pracy zespołowej oraz zarządzania plikami i danymi. Jedną z funkcji tej usługi jest m.in. dostęp do skrzynki pocztowej dzięki której czytasz tę wiadomość. Planowanie blokowanie części kont eZHPKażdy posiadacz konta eZHP ma przydzieloną 'licencję’ umożliwiającą dostęp do wszystkich usług cyfrowych. Niestety część członków organizacji nie korzysta z utworzonych dla nich kont, co nie jest zgodne z zasadami wykorzystywania kont określonymi przez Microsoft.W związku z tym wszystkie konta, które nie były używane przez ostatnie 30 dni będą zablokowane w ciągu maksymalnie 7 dni od wysłania tej wiadomości. Po 30 dniach od zablokowania konta przechowywane na nim dane zostaną utracone. Proces ten będzie powtarzany raz w miesiącu. Co muszę zrobić, żeby nie utracić dostępu do konta?Jeśli czytasz tę wiadomość na swoim koncie eZHP to nie musisz teraz nic robić. Pamiętaj, aby logować się na konto przynajmniej raz w miesiącu, żeby nie utracić dostępu. Uwaga! Logowanie się do systemu Tipi lub Helpdesku nie jest równoznaczne z logowaniem się do systemu eZHP. Aby zalogować się do systemu eZHP możesz np. skorzystać z poczty, wejść w pliki na Onedrive, przeczytać artykuł w Intranecie ZHP – wykonać dowolną akcję w systemie. Co muszę zrobić, jeśli utraciła(e)m dostęp do konta i chcę go odzyskać?Jeśli możesz się logować do usługi eZHP, Tipi i innych, ale nie masz dostępu do żadnej aplikacji np. poczty, kalendarza to skorzystaj z formularza na helpdesku służącego do przyznania odpowiedniej licencji, który jest dostępny tutaj:
Formularz helpdesku ZHP